Jedná se laicky řečeno o jakýsi hybrid mezi normální sociální sítí na způsob Facebooku či Twitteru a aplikací pro položení a zodpovězení otázek typu Yahoo Answers. Dle výroku autorů se jedná však o zcela novou formu v rámci sociální komunikace i komunitní znalosti. A jelikož zakladatelé jsou původně zaměstnanci Facebooku, není divu, že projekt má značnou popularitu, stejně tak i dostatečné finanční zázemí.
Quora neboli otázky jinak a jiné?
Otázky a odpovědi! To je především to, co uživatelé na internetu vyhledávají, potřebují. Jedná se o otázky a potřebu znát odpovědi, jako je například nejlepší make-up, co dělat proti padání vlasů, jak se dostat nejrychleji z bodu A do bodu B, jaké auto je vhodné pro větší rodinu apod. Ale jedná se i o otázky, zda existuje Bůh, atd.
I když už bylo několik obdobných serverů, avšak vše bylo ukončeno. Zkrátka se poté nenašel vhodný typ, který by tak umožnil fungování po delší dobu na dostatečné úrovni posudku odpovědí. A řešení je právě ve velmi ambiciózním projektu zvaném Quora.
Inovativní platforma aneb nová verze
Je možno uživateli klást otázky, které je zkrátka zajímají, potřebují vědět. Lze však pokládat i otázky, které už někdo položil. Lze však i ohodnotit kvalitu zodpovězených otázek. Otázky, které jsou pro uživatele zajímavé, tak může i nadále sledovat.
Quora je rozhodně mnohem více v reálu než jen otázkový systém. I když bylo výše uvedeno, že se jedná o jakýsi hybrid mezi sociální sítí typu Twitter, nicméně zde nesledujete ostatní uživatele, ale otázky. Jádro nespočívá ve vazbě mezi lidmi, ale je tomu tak mezi tématy.
Fenomén zvaný Quora nebo jen novinka v rámci internetu?
Je předpovězena velká budoucnost, na tomto faktu se shodují jak blogeři i jiní komentátoři. Otázkou nadále zůstává, jestli se jednoho dne stane hitem. Dle prognózy prý Quora bude mít velký den na Twitteru. Kdy se tak však stane, je také zatím ve hvězdách.
Quora a možnost vyhrát
Službu využívá více jak osmdesát miliónů uživatelů. Z toho polovinu tvoří Američané. V roce Quora zaznamenala úspěch a popularitu díky funkci, která tak může uživateli disponujícím schopností sepsání adekvátní a relevantní odpovědi vydělat jednorázový počin v hodnotě až dvacet pět tisíc korun. Odpovídající uživatel se pak může svobodně rozhodnout, jestli chce výhru vybrat nebo věnovat finanční částku na charitu.